19 May 2011

Budak tanpa tangan dan "homeless"

Well, sebenarnya aku dah lama x update blog ni. biasa lah bila kemalasan dah melanda diri. Lebih-lebih lagi bila sekarang ni aku dah final semester. So, banyak la preparation yang aku kena buat seperti cari tempat untuk praktikal.

Hari sabtu ni aku dengan budak-budak kelas aku akan terlibat dengan "community service" di mana ini adalah perkara harus bagi semua pelajar kalau nk grad dari MSU ( Management & Science University ) which is memang bagus lah.

Apa yang kami kena buat adalah beri makanan kepada "homeless" di kawasan masjid negara ataupun kawasan sekitarnya. termasuk lah di kawasan SOGO sana.

Apa yang aku nak cakap adalah hidup ni umpama roda. Sekarang memang lah kita di atas tapi kita tak tahu in future kita mungkin di bawah dan silap-silap muflis dan jadi homeless.TETAPI tak mustahil yang homeless ni tadi boleh jadi berjaya dalam kehidupan.

Macam video yang akan dipaparkan ni. Seorang budak dari Korea mampu untuk hidup tanpa TANGAN. Nampak kesungguhan dia. Kalau lah sifat pantang mengalah dan tabah menempuhi hidup ni. nescaya hidup kita pasti akan lebih berjaya. Renung2kanlah lah bersyukurlah dengan nikmat tuhan.







Credit : Blog Serius


.

No comments:

Post a Comment