23 May 2011

Pengkebumian Ketua Mafia Taiwan Lee Chao-hsiun

Ketika pengkebumian salah seorang taiko Mafia di Taiwan iaitu Lee Chao-hsiung telah menghimpunkan lebih dari 20,000 orang termasuklah para gengster dan ahli politik senior (tak pasti pulak kalau ahli-ahli pekida ranting taiwan dijemput ke tak.LOL) Di sana sebanyak 108 buah kerta limosin hitam digunakan untuk upacara tersebut. Dan nombor 108 itu dipilih kerana mempunyai simbolik kepercayaan Chinese Buddhism. Lee Chao-hsiung mati kerana penyakit barah. For your information dia telah menyumbangkan sebanyak $3 juta kepada pelbagai Charities di sana. Bak kata pepatah harimau mati meninggalkan belang, manusia mati meninggalkan nama.

Walaupun dia ni adalah taiko Mafia sekurang-kurang nya dia ni takde lah nak recruit budak-budak sekolah untuk join gengstresime dia. Aku pun tak pasti samada dia ni ade tak cabang-cabang ataupun nombor-nombor tertentu untuk melambangkan kumpulan dia. Dan tak pasti pula kumpulan gengster dia ni menggunakan simbol-simbol gerak tangan jari jemari bahasa orang bisu untuk menunjukkan ke'taiko'an mereka. Tanya lah kumpulan Gengster di Malaysia ni. Ada tak link ke taiwan. LOL.

p/s: Post ini menulis dengan nada SINIS dan HUMOR ! sesiapa terasa maaflah. penulisan berdasarkan isu semasa juga. TRIMAS.! 

















No comments:

Post a Comment