28 July 2011


*banyak lagi pakej. boleh ushar blog company ni.

Walaupun bandar Ho Chi Minh adalah sebuah bandar yang besar serta dinamik, bandar Ho Chi Minh masih lagi mengekalkan tempat-tempat menarik dan alam semulajadi yang masih dikekalkan sehingga ke hari ini di mana para pelancong seharusnya tidak melepaskan peluang untuk melawat. 

Antara tempat menarik yang boleh dilawati adalah Masjid Lam Son, Hundred Years Red Cathedral (Notre Dame Cathedral), The Old Post Office dan The People's Committee Hall. Di mana tempat tersebut akan dilawati pada hari pertama. 

Pada Hari kedua pelancong boleh melawat sistem terowong sepanjang 200km yang digunakan oleh askar gerilla tempatan untuk menentang askar-askar Amerika ketika zaman peperangan dahulu. Kemudian bolehlah para peserta singgah di Lacquer Ware Factory dan Ben Thanh Market. 

Di hari ketiga bolehlah pula pergi ke penempatan penduduk tempatan dan ayuhlah kita kembali ke alam semula jadi yang aman, damai lagi tenang dari kesibukkan kota yang kita tempuhi setiap hari ketika waktu kerja. Di My Tho, pelancong boleh menaiki sampan menyusuri delta Mekong yang popular dan menuju ke Thoi Son. Bolehlah menikmati buah-buahan bermusim, menghayati lagu-lagu tradisional. Dan boleh lah mencuba kepakaran tawar-menawar di kedai kraftangan tempatan.

Hari seterusnya boleh lah menuju ke lapangan terbang untuk pulang ke tanah air. 

Pastinya kenangan percutian anda akan terpahat di memori sepanjang hayat. :)

No comments:

Post a Comment