23 September 2009

HARI RAYA ku berjalan2. :D

setelah 2 hari aku berhari raya. pergh serius penat. 1st day 4 rumah. 2nd day pon dlm 5 rumah. kalo nk diikutkan tahun ni la baru rasa beraya btol2. sbb skrg ni opah tinggal kat umah aku. so ade la jugak die buat ketupat sume2 tu. kalo x.. xde maknenye nk buat. family aku bz. xde masa. huhu. dan disebabkan opah tinggal skali la jugak kitorang berjalan2. aku lah yg jadi drebarnye. haha. tp tak kisah la. dpt gak aku kenal sedara2 ni kan. setelah sekian lama tak berjalan raya camni. last pon aku rasa camni lebih kurang 3-4 tahun dulu. huhu time tu pon skolah2 lagi.



1st day gi mne eh? yg aku igt la. raya kat area ampang je.
then 2nd day kitorang beraya kat area PJ, Damansara, TTDI n shah alam.
oh rupanye2 baru aku tau Tan Sri Azlan Zainol Non-Executive Director of RHB tu sanak saudara aku jgak eh.
uhh. serius aku teruja. sbb gi umah die nmpk lak GOLF Gti.! pergh. idaman itu kereta. aku igt lagi time kecik2 aku ade gak pegi umah die dulu. tp masa kitorang pegi aritu beliau buat open house. so agak bz jugak la.

yg paling best pegi umah Dato Dahlan. dkt sgt dgn umah sewa aku kat kat sek.13. umah beliau kat kelab golf SAS kt s.alam tu. seeius weihh. umah die chantek giler.. cam kat oversea. xde pagar pon. keta pon bnyk giler. OMG! Mercedes 2door tk igt model ape ade 2bijik. ouhh..!
bilik air die. mmg selesa la kalo nk tido pon boleh ahhahaha!.. mcm2 shampoo ade. uhhh. dan yg paling best kat blng umah die ade Theater Room. nk pegi ke situ kene lintas satu kolam ikan yg dipenuhi oleh ikan2 KOI yg GEMOK!! haha.! then sempat la jugak aku borak2 dgn anak2 beliau. yg sulung aku lupa ape nama dan yg 2nd tu Adam namanye. oh. nmpk muda giler tp dah umur 26. working as a doc kt General Hospital.
serius weih aku nk jadi cam Dato Dahlan.
betol la orang kata kan. kita nampak time orang tu senang je. tp kita tataw ketika die ssh2 dulu. bayangkan dulu Dato Dahlan pernah kerja pikul tong gas dari rumah ke rumah. tp skrg he is one of millionaire in Malaysia. tu la. Paksu aku ckp orang kalo rajin dan ade usaha insyaallah akan berjaya. walaupon dgn kekayaan camtu beliau ttp down to earth!

jadi konklusinye setelah aku pergi beraya ni aku nk jadi orang yg berjaya. nk ubah nasib keluarga balik. Hope so satu hari nanti aku boleh pergi ke tahap itu.. now aku dalam usaha untuk improve my life.. untuk jadi senang kita harus mula dari merangkak.. belajar kenyataan hidup.. tiada jalan pintas untuk berjaya melainkan kita harunginya dengan tabah.. jatuh bangun mengajar kita erti untuk memperbaiki diri kita.. Insyaallah aku doakan kawan kawan bloggers aku disini semua berjaya, bahagia serta dimurahkan rezeki amin..

No comments:

Post a Comment