16 August 2011

Merdeka Malaysia ke - 54 tahun 2011

Pada tahun ni hari raya disambut bersama-sama dengan hari kemerdekaan. So, aku  pun tak tahu la samada kat KL nanti penuh tak macam sambutan hari kemerdekaan sebelum-sebelum ini. yela, cuti kan, siapa yang tak nak balik kampung.

aku memang sukakan semangat cintakan negara namun kini semangat tu kian luntur kerana pelbagai isu yang berlaku sekarang terutamanya dari segi politik, agama, dan kewangan. walaupun macam tu aku still bersyukur Malaysia ni masih lagi aman dan tak teruk macam negara lain yang merusuh pelbagai.

Malaysia bg aku adalah negara yang bagus (yela aku duk sini je tak penah eprgi tempat lain ) tapi dari pemerhatian aku Malaysia masih ada ruang untuk maju. dan perbaiki apa yang kurang terutamanya sikap manusia-manusia yang tamak haloba dan tidak bermoral yang menggunakan duit-duit kerajaan demi perut kroni-kroni dan suku-sakat serta sedara -mara tapi aku tidak mahu komen lebih terhadap isu itu. biar lah blogger lain yang mencang isu-isu hangat sebegitu.

Well, tujuan utama aku post entry ni nak ucakp selamat menyambut hari kemerdekaan malaysia yang ke 54 dan semoga Malaysia akan terus maju dan berdaya saing. yang penting ekonomi , pendidikan haru dipertingkatkan dan moral dan mentaliti rakyat Malaysia harus dibendung dari dibelungi manusia-manusia parasit yang lebihnya kepada kaum-kaum Meleis.

So, enjoy gambar-gambar ini dan fikirlah sejenak tentang perjuangan yang selama ini dilaung-laungkan.
Salam kemerdekaan.

Sumber : Di sini


klik read more untuk laporan penuh












No comments:

Post a Comment