04 August 2010

Masyarakat Majmuk


aku tertarik dgn maksud masyarakat majmuk.
di mana budaya setiap kaum di dalam satu komuniti dpt dihidupkan.
pelbagai budaya dalam satu komuniti
setiap kaum masih dpt praktikkan budaya masing2.
indahnya masyarakat majmuk.

Politik?
Ekonomi?
dan apa maksudnya "1 Malaysia" ?
adakah bermaksud hak sama rata semua kaum satu malaysia.
dan isu ni menimbulkan pelbagai pandangan serta spekulasi pelbagai kaum di malaysia.
pelbagai pro and kontranya.
tp aku bangga dpt hidup dlm malaysia.

aku tertarik dgn petikkan di blog salah seorang kenalan aku. iaitu ,

"Itu bunga,kalau satu warna saja dalam taman mana cantik.Kasi taruk banyak warna baru cantik",kata seorang rakyat Burma yang aku kenali di dalam bas semasa perjalanan ke Kuala Lumpur tengahari tadi.Aku jawab,"Ya,betul apa U cakap,kita semua sama."

p/s : aku menolak perbezaan warna kulit.

No comments:

Post a Comment