23 November 2010

Diam itu bukan bodoh


Korang mesti pernah hadapi situasi camni kan? ketika beratur nk bayar tol tetiba ada kereta terus memotong barisan. Lebih2 lagi masa tengah sesak2 macam gambar kat atas ni. mesti korang berbulu kan?



Situasi ke2. memandangkan aku ni mmg kaya giler hahaha !. aku pun tak suka menunjuk2 sebenarnya. aku pi college bawak motor kapcai je. kereta pun beli 2nd hand dgn pakcik aku datsun warna merah lusuh dgn harga RM2500 je. Mak Pak korang yg tak cukup kaya pun leh bagi keta mini cooper kan.? busuk2 pun myvi ye x? haha!
oke2. dah abih ngarut2. nak dijadikan citer aku ni mmg bawak kereta yg paling laju pun boleh bawak 100km/j je. biase lah. sayang kereta. haha! aku tgh duk sedap2 maintain speed 70km/j kt lane paling kiri adalah LAHABAU ni speeding dgn pantasnye dan high beam lampu die. hotak kaw. DUKE highway dah buat lane sampai 3 awat ko xmo pi lane kanan skali. pedulik apa aku. high beam la ko bebanyak selagi tak terbabas. haha. bodoh punya orang.


"DIAM ITU BUKAN BODOH"

berbalik pada topik entry kita. korang pernah terjumpa atau kenal orang yg pendiam x? jenis kalo kita tanya sepatah die jawab sepatah. ada jugak kita tanya 5 patah die jawab sepatah jugak. paling2 banyak pon kalo sembang2 dgn die die kuarkan 30patah perkataan je kan. mesti korang angkat kaki dan carik orang lain nk sembang2.

TETAPI, ada jugak yg pendiam ni ramai kawan.. ape kes? mungkin sbb die ni jenis "Diam2 ubi berisi".
bukan takot die tak reply balik apa yg kita ckp. cuma segan dgn "isi" yg die ada tu.
biasanya orang camni akan dapat high reputation and respect dari surrounding kan?
penah lalui situasi camni??

So, diam tak semestinya bodoh.
Banyak cakap tak semestinya pandai. Auta je lebih padahal die tgh memperbodohkan diri.

fikir2kanlah. PEACE!

1 comment:

  1. Eh ni macam ada berkenaan dgn tajuk filem aku tak bodoh jer? Eh yeke? Ngeh. Ok bye

    ReplyDelete