26 May 2011

Iklan Keselamatan Memandu !

Aku masih ingat ketika aku belajar subjek yang berkaitan dengan perniagaan seperti Business , Economic, Marketing. Apa yang ditekan dalam perniagaan adalah pengurusan yang bagus dan peke dengan persekitaran seperti politik, mata wang, harga saham, mahupun pesaing dalam perniagaan. 

Jadi, apa yang aku nak tekankan di sini adalah jika untuk melariskan sesuatu produk, PENGIKLANAN amat-amatlah PENTING untuk memastikan produk itu dikenali dan dibeli. Bayangkan jika anda sedang lapar kemudian menonton iklan McD di kaca TV pasti korang akan terasa nak ke McD bukan?

Jadi apa yang bakal korang lihat nanti adalah iklan-iklan keselamatan memandu di negara luar dan bukan di Malaysia ya. Well, jikalau korang perasaan iklan-iklan di Malaysia amat-amatlah HAMPEH dan DURJANA. lebih-lebih lagi iklan yang berkaitan dengan badan kerajaan. sangat teruk dan memalukan. SHITBRICKS!! setakat iklan sahaja tapi tak mampu nak menangkap minda para audiens. 

Jadi kerajaan sekarang ni pun asyik-asyik cakap yang ni lesapkan duit rakyat lah, yang sana pulak main dengan pelacur lah selepas puas bantai bontot lelaki pucuk muda, pastu yang sebelah atas tu pulak cerita pasal kes bunuh model luar negara lah yang psangan nya duk shopping duit rakyat lah. 

kenapa tak mereka menyelesaikan isu-isu dalam negara seperti keselamatan negara, kadar inflasi yang teruk ini dan PENDIDIKAN PERCUMA untuk rakyat malaysia.

p/s: kalau iklan-iklan kat bawah ni ada kat malaysia korang rasa tak kemalangan kat Malaysia ni akan berkurangan.?





KLIK SINI UNTUK LAPORAN PENUH
KLIK SINI UNTUK LAPORAN PENUH










No comments:

Post a Comment