16 February 2011

Review "SHAOLIN"


well untuk entry kali ni aku akan buat riview sikit lah pasal citer ni. Kenapa aku nk tengok citer ni? sebab aritu aku tengok rancangan ape tah kat TV tu pengacara die bgtau skit2 jalan citer ni. so macam agak menarik lah jugak.. 

so. berpandukan kepada poster ni korang boleh nampak pelakon2 dia sape kan? actor yang famous , berwibawa, punya bakat, punya nama dan mmg popular dgn filem AKSI KUNG FU.

well. disebabkan post ni cam agak panjang so untuk lebih lanjut riview dan gambar2 untuk babak dalam filem sila KLIK DI SINI UNTUK TERUSKAN MEMBACA









...
















so, cerita dia camni lah. bermula dengan Seorang Jeneral ni ingin meluaskan kawasan jajahan nya. So, die ni pun memburulah musuh die yg sembunyi kan kuil shaolin ni. Dan bila die dapat cari musuhnya ni die pon bunuh la dia kan. Tok pengetahuan korang Si Andy Lau ni ada sorang orang kanan yg memang hebat. sape nama dia? Nicholas Tse kot. hahah.. ! last2 sekali si orang kanan ni belot kat jeneral dia. 

Bayangkan seseorang yang pernah bikin kacau kat kul shaolin tetiba datang mintak pertolongan dan perlindungan kat Shaolin ni balik. Dan dgn mulia hatinya Ketua Shaolin ni bagi la chance la kat si Andy Lau ni berlindung kat situ. 

Garapan oleh pengarah die pon boleh tahan. cerita dia memang straight to the point. dan bila aku tengok ada tentera inggeris datang buat perjanjian dgn China ni. aku teringat pasal perjanjian yang berlaku antara pembesar2 negeri tanah melayu dulu yg pernah buat perjanjian dengan pihak inggeris. Habis hasil bumi kita kena kebas. ! 

Well, bawah ni aku sertakan sekali Trailer dia. 



No comments:

Post a Comment