07 March 2011

Pencuri

Apabila berbicara tentang pencuri ni kadang2 menyakitkan hati dan agak memeningkan. Lebih2 lagi kalau benda yang dicuri tu amatlah penting. Seperti contoh Duit yang dicuri tu untuk membayar yuran menduduki peperiksaan. Mesti rasa macam sial kan? tak pun duit yang dicuri tu nak guna untuk bayar sewa rumah. Gila kau! dah la pegang duit orang pastu kena curik mesti sedih beb. aku pun kalau kena macam tu memang hangin beb.!


lagi2 yang memeningkan adalah bila yang mencuri tu kawan sendiri. Mesti rasa macam sial. Seronok je 'beliau' mencuri. well, kadang2 yang mencuri pon BONGOK jugak dan BANGANG jugak. sebab apa? kita boleh lihat dari cara die sendiri lah. sebagai contohnya
  • dia kata xde duit, tapi bila belanja ada pulak duit. boleh pulak pergi shopping la.. belanja awek/pakwe la.
  • xde duit. tapi bila makan bukan main besar lagi. xmau kalah. 
  • belanja kawan2. pakai duit curik pulak tuh.
  • sendiri cakap mak bapak tak bagi duit sebab suruh berjimat. tapi bila berbelanja. mak aiihh!!

yang tak boleh blah nya. budak ni dah pernah kantoi tapi disebabkan dia kantoi dengan budak yang tak banyak bercakap dan budak ni pun jenis blur dan defendless. so, budak yang duitnya dicuri ni pun diam je.. lagi lah naik lemak. ingat ke dah kantoi tu dia berubah lah. apa dia ingat orang tak tahu ke? sekarang semua orang dah tahu lah weyh.

tapi perangai dia masih lagi tak berubah MENCURIK lagi... well, kali ni memang tak duduk diam la. dah ada orang datang baca2 kat rumah dan memang dah tahu siapa yang ambil dan memang dah dapat banyangan pun. So, sekarang ni berdoa dan berserah je la kat Allah supaya terbuka lah hati SI PENCURIK ni untuk pulangkan duit2 semua tak pun mengaku.



Kalau tak Malang, Nahas , Bala, hidup si pencurik ni sebab doa orang teraniaya ni dimakbulkan. jangan hidup yang dah porak poranda ni makin ditimpa nahas dan bala atas perbuatan SIAL ni. kelak hidup tak aman.

p/s : jangan sampai xde siapa nak dampingi diri kau lagi.

No comments:

Post a Comment